måndag 12 september 2011

Sockersugen? Testa denna paj!

Var på en liten drinktillställning i fredags och tänkte att något snacks måste man ha. Då jag nu går in i fas 2 av min candida-kur får jag äntligen äta frukt och bär vilket resulterade i små underbara pajer. Dom försvann så fort att jag inte hann ta kort på dom men här kommer iaf receptet:

Hallon och blåbärspaj (rawfood style)
0,5 dl hasselnötter
4 dadlar (jag hade torkade från kung markatta)
8 droppar stevia (för att göra det lite sötare)
ca 2 dl hallon och blåbärsmix

Detta blir ca 3 små pajer.
Mixa nötterna tills de finfördelats.
Mixa även i dadlar, droppa i stevia, rör om.
Tryck ut degen i formar och fyll sedan med hallon och blåbär.
Njut! Jag lovar, det är supergott! Och mycket nyttigare än vanlig paj så jag unnade mig två :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar